През лятото тенденцията е кожата да изглежда естествена, грубите вежди и мигли вече не са на мода
Кирил Чалъков е водещо име в сферата на грима в България вече повече от 25 години. Работил е с водещите в световен мащаб брандове, а сред популярните имена, които гримира, са Лили Иванова, Галена, Николета Лозанова, Цветелина Янева и т.н. Той е трикратен носител на наградата “Златна игла”, която се дава от Академията за мода. Пред “24 часа” разказва какви са тенденциите в грима това лято, как се гримират популярните имена от сцената, политиката и бизнеса.
Кожата да изглежда максимално естествена - тази тенденция в грима и козметиката, която се налага през последните няколко сезона, продължава и през това лято. Напоследък обаче при създаването на грима производителите се стремят да има елемент на козметична грижа. Текстурите са фини и леки, за да може кожата да диша. Тежкият, плътен грим остава на заден план. Същевременно всички продукти трябва да бъдат така съчетани, че да дават усещането за перфектна кожа.
Основата или козметичната подготовка е изключително важна. Освен обичайните почистващи и тонизиращи съставки, тя включва и избора на точен серум и крем. През лятото не бива да са тежки,
консистенциите трябва да са максимално леки
През зимата кожата има нужда от повече защита, обогатени текстури и допълнително подхранване. В жегите залагайте на минималистична програма с по-малко стъпки.
Разбира се, грижата зависи и от типа кожа. Когато е по-мазна, в горещите дни няма нужда от много продукти. Сутрин може да започнете с нежно обтриване с тоник, който действа освежаващо. Друга тенденция са т.нар. есенции, те са по-богати от тоника, но са по-леки и водни от серумите. След това се нанася крем, който да не е толкова тежък като този, който се използва през зимата. С твърде мазни текстури фон дьо тенът няма да издържа дълго и ще се разтече.
Слънцезащитата е задължителна
и зависи от тена По-светлите жени трябва да използват 50-и фактор, докато при по-тъмните е достатъчен 30-и. Все повече дневни кремове имат такава защита, така че не е необходимо в града да нанасяте допълнителен продукт. На плажа или високо в планината обаче той е абсолютно необходим. Слънцезащита има и във фон дьо тена, но факторът при тях обикновено е 20-и.
При гримовете също важи правилото за по-леки формули, особено през деня. По-плътния фон дьо тен го оставете за вечерните партита. Още повече че през лятото той не стои много естетично. Плътният слой се смесва с естественото омазняване и по-силното изпотяване в горещите дни и създава не особено приятен ефект на маска върху лицето. Избягвайте и плътните пудри. Актуални са тониращите кремове, които заместват фон дьо тена. Те са 3 в 1 - включват лека хидратация, слънцезащита и изравняват цвета на кожата.
Тенденцията при нанасянето на грима също се придържа към естествения вид на лицето. Използват се сенки, руж и червило, но близки до тона на кожата. Може да съчетаете нюанс на клепача с нюанс на скулите и червилото в нежно бебешко розово или пепел от рози. В предишните години се лансираха силни бронзанти и хайлайтъри. Това лято употребата им е доста по-внимателна. Пак може да нанасяте бронзиращи пудри или течни бронзанти, но трябва да е съвсем деликатно. Хайлайтерите също се използват фино. Блясъкът не трябва да е фрапиращ, а кожата да изглежда нежно сияеща. Той се слага върху изпъкналите зони на лицето, за да привлича допълнително светлината и то да изглежда озарено. Нанася се върху горната част на скулите, върха на носа, леко на брадичката и съвсем деликатно на челото.
Веждите
Твърде оскубаните вежди все още не са се върнали, продължават да са актуални по-плътните. Но има разлика с досегашния тренд. Доскоро бяха модни изкуствено оформените гъсти вежди, които се рисуват плътни и прекомерно големи в сравнение с останалите черти на лицето. “Рошавият ефект тип “Чингис хан”, който наблюдавахме в инстаграм, стигащ до крайности, вече е демоде”, шеговито казва Кирил Чалъков. Сега са естествено плътни, без да се рисуват изцяло. Може леко тук-таме да се попълнят с молив, но да изглеждат натурално. Актуални са и продукти, които приличат на безцветни спирали, придават блясък, подхранват и оформят веждите.
Изкуствените мигли
Изкуствените мигли винаги са на мода, но трябва да се използват правилно. Желателно е да се слагат само вечер или за снимки. В 12 часа на обяд, ако сте седнали на студен чай накъде, изкуствените ви мигли ще имат бутафорен ефект. Ако все пак държите на миглопластика, снопчетата трябва да са съвсем фини и да не се набиват на очи. Точно както при веждите, грубите, твърде гъсти и обемисти мигли не са на мода.
Устните
Категоричен хит за устните това лято са цветните балсами и олиа. Това са течни продукти, които се нанасят като блясък, но са с изключително силен ефект за грижа за устните. Богати са на растителни масла и подхранват тази деликатна част от кожата.
Освен това дават гладък, плътен ефект. Ако държите на червилото, трябва да е леко като текстура и само да подсили естествения цвят на устата.
Известните
С Лили Иванова работи вече повече от 23 години. “За мен е огромно удоволствие да я гримирам, наскоро заснехме нова фотосесия, която ще видите скоро”, казва той. За примата на българската музика казва още, че в никакъв случай не е капризна, за никого не е тайна, че е взискателна, но тя е такава за всичко и най-вече към самата себе си. И в това няма нищо лошо, напротив, само така човек успява да се реализира в кариерата и да се задържи на върха.
Повече от 10 години се грижи и за визията на Галена. Напоследък са работили заедно за нови клипове и фотосесии. От много време също негови клиенти са Николета Лозанова и Цветелина Янева. Гримира Андреа още от 15-16-годишна. Наскоро снимали много ефектен видеоклип, който е като кино, с много драматични елементи.
Когато гримира за снимки, се работи много детайлно и се случва да отнеме повече от час. Все пак това са кадри, които остават в годините и идеята им обикновено е да вдъхновяват хиляди хора.
През годините работи с много жени от политиката и бизнеса, но добавя, че в тази сфера дискретността е изключително важна. Затова отказва да споменава имена, но издава, че през последните години те са изключително запознати с тенденциите и имат стил на звезди. Разбира се, в тези сфери всичко трябва да е с мярка, много фино и нежно. Както има дрескод, така има и специфики в грима. Желателно е да се използват по-меки цветове. Но на бизнес вечеря или презентация жената може да си позволи и червено червило. Но трябва да е по-матово, за да придава категоричност и силно присъствие. Натрапчиви изкуствени мигли и лъскави червила и прекалена употреба на хайлайтър не са подходящи за бизнес дамите.
Прави впечатление, че вече прибягват до услугите на гримьор не само за много специални поводи няколко пъти в живота. “Има дами, които са с висок стандарт на живот и си позволяват често да посещават гримьори, за да бъдат разкошни в своето всекидневие”, разказва Кирил Чалъков. Искат, когато са на вечеря, да изглеждат безупречно. Вече е съвсем нормално поне веднъж или няколко пъти в седмицата да се доверяват за визията си на професионалист. “Не е необходимо да си певица или манекенка, за да се гримираш. Имам много клиентки, които са бизнес дами и за мен те са звезди, защото идват по-често дори от популярните светски личности”, добавя още той. Категоричен е, че една жена може да бъде звезда в своето обкръжение, да бъде звезда за своя съпруг, когато има презентация или работна вечеря. Има достатъчно много поводи, за които да искат да изглеждат перфектно. Сватбата и фотосесията отдавна не са единствените поводи, заради които жените посещават гримьори.
Коментари (0)
Вашият коментар