Всяка сутрин лекар му мери кръвното и го проверява дали е пил
Любимата ми метростанция е “Хаджи Димитър”. Много е красива - в синьо, сиво и бежово! А и от нея се качвам, за да отида на работа, което наистина правя с кеф.
Това разказва машинистът Валентин Филипов, най-младият в “Софийския метрополитен”. Само на 26 години е, но вече има 4 години опит в метрото. Женен е и е горд баща на две дечица - на 5 и 1 години.
Изобщо не му минава през ум да използва друг превоз до работното си място. Защо да се бута в задръстванията, като има метро. “Хладничко е, има климатик, стига се бързо. От “Хаджи Димитър” до “Красно село” съм за 15 минути с метрото. Ако тръгна с кола, сигурно един час не ми мърда, особено в час пик. Отделно нервите с шофирането”, обяснява младият машинист, който вози пътници по третия лъч на метрото - “Хаджи Димитър” - “Горна баня”.
За да се сдобие с необходимия документ за любимата си професия, Валентин е изкарал курс от 2 семестъра във Висшето транспортно училище “Тодор Каблешков”, както и стаж в депо “Обеля”. Подал си CV и започнал работа. Избрал професията от интерес към техниката и към влакчетата. Харесва му, че е част от модерния превоз. Засега не се е качвал в метрото на друга европейска столица. Мечтае да пообиколи, за да направи сравнение като професионалист. Първото му желание е да посети Швейцария.
Работният му ден започва в станция “Красно село”, където първо минава през задължителен преглед при лекар. Проверяват нормално ли е кръвното. Дрегерът отчита чист ли е от алкохол. След като процедурата приключи Валентин отива при дежурния машинист и си гледа разписанието. Има най-различни смени. Някои са тежки - от 8 до 20 часа, но на младия мъж не му тежи. Всеки ден има машинисти, които дежурят, наричат ги резерви, за да заместят колега, ако не се чувства 100 процента във форма. В такива случаи чакаш на полусъединител, шегува се младият мъж. Именно в такъв ден екипът на “24 часа” разговаря с Валентин Филипов в депо “Земляне”.
Валентин не е имал инциденти по време на работа. Много внимава за пътници, които скачат в мотрисата в последния момент, секунди преди операторът да е казал, че вратите се затварят. Гледам, за да не защипя някого, обяснява сериозно професионалистът. А гратисчии в метрото почти няма, въпреки че понякога минават контрольори. Има и полиция. На третия метродиаметър на подземната железница пък било почти невъзможно да влезеш, без да си платиш, защото вратите са много плътни и е трудно да се прескочи.
С радост се возят във влакчето на татко си Петър и Василена. Забранено е обаче да влизат в кабината му. Само съпругата на Валентин не е редовен пътник в метрото, защото работи извън града и сама шофира колата.
За Валентин София е лудница, но пък я обича. Може би затова предпочита комфорта на подземната железница, където казва, че се чувства екстра.
Коментари (0)
Вашият коментар