Блондинката, която изплаши мъжете в Холивуд

Марго Роби

  • Смятана за лесно заменяема красавица, с "Барби" Марго Роби се превръща в топпродуцент
  • Изучава съдбите на провалени колеги, за да научи пътя на успеха. Нейният катапулт към славата - шамаросва Леонардо ди Каприо
  • Продуцентът на "Опенхаймер" ѝ се обадил, за да промени премиерата на "Барби", тя: Няма! Преместете се вие!

На десет хиляди мили от Лондон. На седем хиляди мили от Лос Анджелис. На четири хиляди мили от Токио. На петстотин мили северно от Сидни и сме в Голд Коуст, град на тихоокеанския бряг на Австралия. Там в къща на хълмовете в най-заспалата част на най-заспалия град на дъното на света израства Марго Роби - блондинката, която превзе киното не само с красотата, но и с ума си. Тази година актрисата и продуцент оцвети целия свят в розово и накара влиятелните мъже в индустрията да се страхуват от нея, защото тя не крие амбициите си да преобрази Холивуд и да наложи женската сила в него.

Десетилетие преди да се превърне в Барби, Роби за първи път се заяви на големия екран само на 23 години с подчертано присъствие на изкусителка и редом до Леонардо ди Каприо във филма "Вълкът от Уолстрийт". Това я катапултира към славата. Предложенията заваляват отвсякъде, а докато чете сценарии, нейните очи често се насочват към главната мъжка роля.

Не е изненадващо, все пак тя е едно мъжко момиче, което като дете често остава и при братовчедите си в най-дивата част на Австралия, където има двуметрови кенгурута, а дивото куче динго като нищо може да изяде някое бебе.

След развода на родителите си Марго живее с майка си, с двама братя и една сестра. Мечтае да бъде магьосник, защото знае ефектни трикове, и изобщо не помисля, че може да е актриса, защото смята, че това се случва само на хора, родени в Холивуд. Но прави представления у дома и играе драма в училище. На 16 участва в местен независим филм, нещо като студентска продукция. Стъпвайки на снимачната площадка, искрата пламва. Не след дълго се отправя към Мелбърн, столицата на австралийската телевизионна индустрия. В продължение на седмици е бездомна и живее в апартаментите на различни приятели - нарича го "сърфиране по диван".

От време на време получава малки роли в праймтайма. Нейният агент иска да се яви на прослушване за Neighbours - австралийската сапунена опера. Тя започва да бомбардира компанията с обаждания, докато накрая не я свързват с продуцентката Ян Ръс точно когато Марго се кани да напусне Мелбърн. С лекота си спечелва ролята на Дона Фрийдман, която я прави звезда в Австралия. Но тогава тя научава, че там ще ѝ бъде тясно: "В Австралия има нещо, наречено синдром на високия мак. Това е доста разпространено - дори го учат в училище. Маковете са високи цветя, но не стават по-високи от останалите цветя. В Австралия има този манталитет, при който хората наистина се радват, че се справяш добре, но просто не може да се справяш по-добре от всички останали, ако го правиш - те ще те отрежат до техния размер."

Марго Роби
Марго Роби

За щастие, големите австралийски сапунки служат като един вид ферма за американската филмова индустрия. Цял свят вижда тези, които успяват да израснат най-високо - Ръсел Кроу, Наоми Уотс, Хийт Леджър, Крис Хемсуърт. Но много други се провалят. Роби изучава тези хора - неуспелите и техните съдби, както един монах изучава живота на светците. Според нея провалът е това, което учи най-добре - разбирате повече от развалината, отколкото от победата.

Решена, тя пристига в Лос Анджелис. Началото, разбира се, е стресиращо. Мелачката в индустрията е жестока. И от разочарование на разочарование стига до прослушването за "най-горещата блондинка някога". Иначе казано, за ролята на Наоми - "херцогинята на Бей Ридж" във "Вълкът от Уолстрийт" на Мартин Скорсезе, базиран на приключенията на измамния търговец Джордан Белфорт.

Според W Magazine почти всяка 20-годишна актриса се е пробвала за ролята, но Скорсезе отдавна обича да избира непознати жени срещу много известни мъже в главни роли. В Ню Йорк тя се явява на прослушването в дънки и ботуши. Но кастинг директорът казва: "Отиди по улицата и купи най-тясната рокля и най-високите токчета, които можеш да намериш. Това е Наоми."

Дързостта на Роби ѝ спечелва билета за голямата слава. Тя излиза от сценария на прослушването и удря силен шамар на Ди Каприо. Получава ролята, която я издига, но и етикетира. И така нещата не стават много по-лесни, но пък тя предпочита да е трудно. През 2016 г. колегата от "Отряд самоубийци" Джаред Лето обяснява, че тя "е поела роля, в която други хора биха имали много трудности, и я е издигнала до нещо грандиозно".

Всички смятат, че Марго ще е просто поредната лесно заменяема блондинка в Холивуд, но вместо това се оказа, че единственото, което превъзхожда нейната красота, е нейният ум. Тя се превръща в страхотен продуцент, преди да навърши 30 г.

Роби заедно с приятелите си София Кер, Джоузи Макнамара и съпруга си Том Акърли стартира своя собствена продуцентска компания LuckyChap Entertainment, която позволява да диктува тона на собствените си проекти. По-важното е, че тя разработва десетки филми и телевизионни продукции, почти всички написани и/или режисирани от жени - постепенно променяйки пейзажа на Холивуд като цяло.

LuckyChap се превърна в могъща сила и закова историческа печалба с филмовия хит на годината "Барби", който счупи рекорди и надхвърли 1 милиард долара в бокс офис продажби само през първите си две седмици на екран.

Главната героиния във филма Марго Роби на премиерата му в Европа
СНИМКА: РОЙЕТРС
Главната героиния във филма Марго Роби на премиерата му в Европа СНИМКА: РОЙЕТРС

Но в същото време актрисата изтъква, че парите не са тяхната цял. Всъщност тя е работила какво ли не от съвсем малка - чисти къщи, грижи се за бар, прави сандвичи и т.н.

Записва всеки долар, който майка ѝ похарчва за нея, ипотекирайки къщата си, за да я подкрепи в преследването на кариера на актриса. Първото, което прави Марго, когато започва да печели достатъчно пари, е да каже на майка си повече да не се притеснява за ипотеката - връщайки всяка инвестиция в себе си с лихвите.

Роби има нюх в избирането на проектите. Още първият филм на компанията, излязъл през 2017 г., "Аз, Тоня", за бившата скандална фигуристка Тоня Хардинг печели повече от 58 милиона долара при сравнително нисък бюджет от 11 милиона долара. Лентата има три номинации за "Оскар", а Алисън Джени е отличена с приза за поддържаща женска роля.

Но продуцентите искат да докажат, че това не е било късмет, и продължават с пълна сила. Студиото, което сключва споразумения с Amazon и Warner Brothers, извади филми като Birds of Prey и Promising Young Women и телевизионни сериали като Maid и Dollface.

Роби също използва LuckyChaps, за да осветли инициативи като шестседмична платена програма за писателки.

А междувременно шепотът за филм за Барби започва през 2009 г., когато се разпространява сред различни писателски и продуцентски групи. LuckyChaps надушват потенциала и измъкват проекта от производствения ад през 2016 г., когато Роби влиза в първоначални преговори за главната роля. Тя подчертава пред главния изпълнителен директор на Mattel Инон Крейс, че нейната компания ще уважи историята на марката, като същевременно включи критики. Марго иска да изненада киноманите, знаейки, че хората предполагат как ще изглежда филмът с нея като Барби. 

Набелязала Грета Геруиг за режисьор, Роби умело продава проекта на среща с Mattel и Warner Brothers, предричайки, че може да спечели много.

Самата Барби и нейното наследство идват със "списък с проблеми за пране", но LuckyChap дава на сценаристите творческа свобода, а Vogue съобщава, че никой не е виждал сценария, докато не бива завършен.

Продуцентите успяват в крайна сметка да заснемат всичко както те искат. И получават маркетингов бюджет от 150 милиона долара, с който правят лентата хит месеци преди да излезе по кината. Цялата кампания допринася за статута му на блокбастър и за превръщането на Геруиг в първата соло жена режисьор, която ръководи филм с милиарди долари.

Несъмнено Марго Роби кара конкурентите си да треперят от нейната сянка. И като актриса, и като продуцент с "Барби" тя се изправи срещу много респектиращи мъже в индустрията. Дори само с премиерата на филма си, която бе насрочена за същата дата като тази на "Опенхаймер" на режисьора Кристофър Нолан и с Килиън Мърфи в главната роля.

Райън Гослинг не бил убеден, че ролята на Кен е за него. Марго Роби му обещава розов подарък за всеки ден от снимките, убедена, че той е точният човек.
Райън Гослинг не бил убеден, че ролята на Кен е за него. Марго Роби му обещава розов подарък за всеки ден от снимките, убедена, че той е точният човек.

Наскоро Роби разкри в медийна изява как насред истеричното очакване на двата филма Чарлз Ровен, продуцентът на "Опенхаймер", я е помолил да промени датата на излизане на "Барби", така че да не тръгва заедно с епоса за атомната бомба на Нолан.

"Той ми каза: "Мисля, че трябва да преместите премиерата си." И аз му отговорих: "Няма да променим датата. Ако се страхуваш да се изправиш срещу нас, премести вашата." Той отвърна: "Няма да променим датата си. Просто мисля, че ще е по-добре за теб да се преместиш." Но аз бях категорична: "Няма!".

И в заключение месеци след епичната двойна премиера може да се каже, че Марго Роби не само не отстъпи пред мъжете, срещу които се изправи, но и засега е едни гърди пред тях.

"Барби" е с най-много номинации за "Златен глобус" - девет на брой, следван от "Опенхаймер" с осем.

Тепърва ще видим дали наистина Холивуд ще позволи на "най-горещата блондинка някога" да го преобрази и мъжете тепърва да отстъпват пред дамите за лидерство в киното.

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене