Тест: BMW i3s Edition RoadStyle минава 200 км на ток дори и в студа

Първият изцяло електрически автомобил на BMW - i3s, вече е доста познат и на българските любители на екологичното шофиране. Достатъчно е да се разходим из центъра на София и ще видите десетки движещи се или паркирали спокойно в платените зони модели BMW i3. Най-вероятно повечето необичайните като дизайн за баварската компания машини са взети втора ръка, което пък доказва тяхната здравина и ниски експлоатационни разходи. Клиентът се ориентира към употребяваните BMW i3 заради все още относително високата цена като нови, като се има предвид, че колата общо взето върши повече работа при движение в града. Не заради обемът и - спокойно могат да се возят 4-ма пътници (има си и багажник), а защото реалният пробег с едно зареждане на батериите, особено при зимни условия и минусови температури, не надхвърля 200-220 км. Вярно е, че за 30-ина минути на обществена зарядна станция може да допълните батерията на екологичния баварец за още стотина километра, напълно достатъчни да се возите още 2-3 дни из улиците.

Достъпът до втория ред седалки става лесно заради липсата на средна колона и от отварящите се по посока, обратна на движението, дебели врати. Минималният багажен обем е 260 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки мястото за товар достига 1100 литра.
При появата му през 2013 година i3 стана първият сериен автомобил в света, разработен от нулата с идеята, че ще е електромобил. Колата е уникална не само заради малкото си тегло от тон и половина, но и заради здравината на каросерията, направена от въглеродни влакна (карбон).

За няколко дни в градската софийска джунгла модификацията BMW i3s Edition RoadStyle, лимитирана серия от 900 бройки, и истински се забавлявах. Колата се кара с лекота, супербърза е, удобна и не на последно място - определено ви забелязват, както пешеходци, така и останалите шофьори. Със скрита завист, естествено.

Специалният I3s Edition RoadStyle се отличава от останалите варианти с Fluid Black екстериорна боя, с E-Copper бъбречната решетка и въздушните дефлектори на предната броня. 20-инчовите леки алуминиеви джанти са боядисани в Jet Black цвят. Вътре ще откриете естествена кожа с матово покритие от тъмен дъб и специални облегалки за глава, избродирани с надписа Edition RoadStyle.


Новото BMW i3s серийно се оборудва със спортно окачване, което включва и снижаване на каросерията с 10 мм. Електромоторът развива максимална мощност от 184 к.с. и максимален въртящ момент от 270 Нм. BMW i3s спринтира от 0 до 100 км/ ч за 6.9 сек и развива максимална скорост от 160 км/ ч. При задръстванията в столицата колата даде среден разход на ток 19 квтч на 100 км, което означава, че ако зареждате мъника от контакт, ще ви струва между 2 и 3 лева 100-те километра пробег, в зависимост дали пълненето на батерията става през деня или нощта.

С цел генериране на повече ток при движение по инерция и при спиране колата рязко намалява скоростта, ако вдигнете крака от педала на газта, което се равнява на леко натискане на спирачката в традиционен автомобил с двигател с вътрешно горене. По този начин i3s няма почти никаква инерция, с което определено трябва да се свикне.
Возилото е оборудвано със спортно окачване със специфични пружини, амортисьори и стабилизатори. С превключвателя вдясно от шофьорската седалка може да бъде избран и режимът Sport. При него се активират по-директни характеристики на педала на газта, а кормилото става по-стегнато. Така колата става още по-пъргава.
Масивният лост отдясно на волана е за управление на автоматичната скоростна кутия, като с бутон водачът може да избере дали да шофира в нормален, спортен или екологичен и екоплюс режим.

BMW i3s разчита и на най-модерни технологии, за да се повиши динамиката на управление. Става въпрос за настроения по нов начин контрол на сцеплението (ASC), което дава повече стабилност на колата при ускорение. Оптимизиран е и динамичният контрол на сцеплението (DTC), който вече е на разположение и в завоите, и при скорост над 100 км/ч.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене