Вижте кои са най-здравите и най-лошите коли на възраст до 12 години

Както всяка година немският автомобилен клуб ADAC публикува списък с коли, на които най-често или най-рядко се е налагало да получат техническа помощ през изминалите 12 месеца.

След първите няколко години стойността на всеки автомобил спада драстично. За това и точно тези коли на възраст около и над десетина години продължават да са най-желани за пазара за употребявани возила, защото са много по-евтини, но в същото време могат да служат вярно още много години.

Кои от тях обаче се чупят и влизат в сервизите по-често? За да отговорим на този въпрос, проверихме най-новите ADAC класации, а те се основават на дейността на немския автомобилен клуб. Класирането за надеждност се прави като в огромна база данни (над 3,4 милиона случая), се събират от всички германски сервизи повредите на различните модели. След това броят на ремонтите се сравнява с броя на автомобилите от тази марка и модел, регистрирани в Германия. По този начин се получи коефициент, чийто основен показател е броят на повредите на 100 000 автомобила. Колкото по-нисък е коефициентът, толкова е по-добре.

Ето и резултатите за най-здравите три и най-лошите три автомобила на 12-годишна възраст по класове.

Сегмент "A"

Toyota Aygo - коефециент 4,4. Най-честата причина за сервизиране - съединител.

Hyundai i10 - 6,2. Най-честата причина за ремонт - акумулатор.

Renault Twingo - 16,8. Повреди - спирачки, имобилайзер.

Seat Mii - 21,6. Най-чести повреди - спирачки.

Fiat 500 - 23,9. Най-честата причина за сервизна намеса: охладителна система, бобина.

Fiat Panda - 28,5. Повреда - акумулатор.

Сегмент "В"

Fiat Punto - 8,8. Най-честата причина за сервизиране: електрическа инсталация, ауспух, съединител.

Audi A1 - 9,1. Най-чести повреди в запалителните кабели и дюзите.

MINI - 9,7. Съединител.

Renault Clio - 23.5. Най-честата причина за ремонти: батерията, стартер, електронен имобилайзер на двигателя.

Peugeot 208 - 26,5. Бобина и акумулатор.

Peugeot 207 - 29.2. Повреди - сервоуправление, покрив, колани.

Компактни модели

BMW X1 - коефициент на сервизиране 7,2.

Audi Q3 - 10,8.

Hyundai i30 - 11,2. Най-честата причина за сервизиране: акумулатор.

BMW Серия 1 - 31.4. Най-срещани повреди: бобина, задвижваща верига.

Peugeot 308 - 34,9. Замяна на дюзи, бобина, батерии.

Kia Ceed - 44,9. Повреди в стартера, задвижваща верига, акумулатора, съединител, свещи и сензор на коляновия вал.

Автомобили от среден клас

BMW X3 - 5,3. Най-честата причина за сервизиане: стартер, турбокомпресор.

Audi A4 - 8,4.

Audi A5 - 9,8. Повреди: задвижваща верига, изпускателна система.

Ford Mondeo - 23,1. Най-честата причина за поправка: батерия, горивна помпа.

Opel Insignia - 28,1. Повреди: батерия, климатик.

Volkswagen Sharan - 32.8. Повреди: акумулатор, EGR.

За мнозина класацията на ADAC за последните 12 месеца е изненадваща. Ако търсите десетгодишна кола за пътуване до работата подценяваният Fiat Punto, според доклада на ADAC може да бъде добър избор в "B" сегмента. Трябва обаче да се има предвид, че списъкът на германския автомобилен клуб отразява само част от реалността по отношение на степента на повреда на даден модел, защото обхваща само тези повреди, които водят до спирането на колата от движение и посещението в сервиз или на пътната помощ. Другите неизправности няма как да бъдат вкарани в базата данни на ADAC.

Поради ограниченията на пътуване, причинени от пандемията на коронавирус, голям процент от намесите на ADAC през 2020 г. са свързани с повреда на акумулаторите - в цели 46 процента от случаите. Останалите причини за пристигането на пътна помощ според ADAC са: 15,9 процента по корпуса на двигателя (впръскване, запалване, сензори), 14,2% "други“ случаи (волан, спирачки, окачване, задвижваща система), 10% са за повредени алтернатори, стартери, осветление или електрически инсталации, 7,1 % в гумите, 3,2% в горивната система, 2,1% в системата за охлаждане, отопление или климатизация и 1,2% от изпускателната система и филтърът за твърди частици.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене