183 милиона зрители са гледали финала на "Евровизия"

"Монескин" СНИМКА: РОЙТЕРС

"Евровизия", най-големият музикален спектакъл на живо според организаторите на събитието, е привлякъл 183 милиона телевизионни зрители и се радва на популярност сред младите хора, предаде Франс прес.

Процентът на публиката в 36-те държави, излъчили финала на конкурса на 22 май в Ротердам, който беше спечелен от италианската рок група "Монескин", е достигнал 40,5 на сто - с четири пункта повече в сравнение с предишното издание през 2019 г., според Европейския съюз за радио и телевизия, който организира надпреварата.

Процентът на младите зрители на възраст между 15 и 24 години се е увеличил със 7 пункта до 52,8 на сто.

Каналът на проявата в Ютюб е регистрирал 50,6 милиона уникални зрители в 234 държави, 71 процента от които на възраст между 18 и 34 години.

"Огромният успех на "Монескин" и толкова много други песни тази година показва, че въздействието на "Евровизия" е по-силно от всякога, дори през 65-ата година на конкурса", заяви изпълнителния му директор Мартин Йостердал.

В Италия - родината на победителите "Монескин", които спечелиха с песента "Zitti e buoni", финалът е проследен от най-солидната публика от 2011 г.

В страната, която тази година беше домакин на конкурса - Нидерландия, шоуто е гледано от 78,5 процента от зрителите. Броят им обаче е далече от този на исландците, 99,9 процента от които са се заредили пред телевизионните екрани на 22 май, за да проследят финала, доказвайки за пореден път любовта си към "Евровизия".

"Монескин" СНИМКА: РОЙТЕРС
"Монескин" СНИМКА: РОЙТЕРС
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене