Вече почти няма малки дизелови коли, но и тези с бензинови двигатели скоро може да изчезнат, предупреждават от Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). Това може да се случи още през 2026 г. с въвеждането на екологочния стандарт Евро 7 за всички нови возила в Европа. Радикалното екопредложение на Европейската комисия включва толкова нисък праг на вредни емисии, че производството на малки коли с двигатели с вътрешно горене ще стане невъзможно, защото би било толкова скъпо, че никой няма да ги купи.
Предложените нови граници на азотни оксиди (NOx) са 30 милиграма на километър, което е повече от два по пъти по малко от сегашните 80 милиграма при стандарта Еuro 6d.
Стандартът Euro 7 ще влезе в сила през 2025 г. с краен срок за преминаване през 2026 г. и това може да е краят на двигателите с вътрешно горене, особено в малките градски автомобили, включително тези в хибридни превозни средства, твърдат от ACEA пред британското списание Autocar.
Предложението за стандарта Евро 7 може да принуди производителите на бензинови автомобили да оборудват автомобилите си с отопляем електрически конвертор, в допълнение към сегашните масови еднолитрови бензинови двигатели с два конвенционални трипосочни преобразувателя, а за по-големите дизелови двигатели с филтър за твърди частици и амонячен катализатор.
Освен това се предлага също така превозните средства да бъдат оборудвани с диагностична система, която следи двигателя, за да гарантира, че той отговаря на нормите за вредните емисии поне докато колата навърти 240 000 километра пробег.
Според ACEA такива устройства биха били почти невъзможни за използване в малките автомобили и биха били трудни за интегриране в сегашната архитектура на превозните средства. Това ще доведе до много по-скъпи автомобили и логичното им изчезване от пазарите.
Коментари (0)
Вашият коментар