Тест: Хибридната "тройка" на BMW - голяма промяна

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

BMW 3 Series Touring xDrive30e е пъргав и мощен дори и с батерия

Имал съм възможността да карам доста модификации на BMW 3 Series и смея да твърдя, че това е една от "най-смислените" съвременни коли. Моделът придобива почти универсален вид, ако е комби, с мощен дизелов двигател (може и безнинов) и със задвижване 4х4. С такъв нафтов баварец от Серия 3 спокойно можете да минете над 1000 км без да зареждате резервоара, като в същото време се чувствате комфортно и в абсолютно спокойствие и безопасност, дори и когато карате в крайната лява лента на германска магистрала, където колите обикновено се движат със скорости от 170-180 км/ч нагоре.

Дойдоха времена, когато на почит и на мода са хибридите и чисто електрическите коли. Такъв е случаят и с тествания от мен BMW 3 Series Touring xDrive30e, който е зареждаем от контакта хибриден автомобил т.е. plug-in. Именно в най-популярния си и масов модел - "тройката", баварците преди 6 години за първи път представиха и свой плъгин хибрид. Сега дойде ред и на новата версия, след като бе представено и новото поколение на Серия 3.

Зареждаемият хибрид BMW 3 Series Touring xDrive30e е доста различен от вариантите само с двигатели с вътрешно горене. Промяната не е нито външно, нито в кой знае какви разлики в динамиката и пътното поведение (въпреки батерията и по-голямото си тегло и хибридът е достатъчно пъргав), а в това че при дълъг път може да разчитате на 40 литра бензин в резервоара и ако сте заредели напълно акумулаторите между 48-57 км пробег само на ток (реално около 45 км).

При движение по магистрала с максимално разрешената от закона скорост BMW 3 Series Touring xDrive30e, когато нямаме ток в батерията харчи между 6,5 и 7 литра гориво. това ще ви осигури пробег около 600 км на бензин и още 40-50 км на ток - доста по-малко от нафтовите и бензиновите варианти.

BMW 3 Series Touring xDrive30e е супер смислена покупка, ако ползвате колата предимно в градски условия, а дългите ви пътувания се свеждат до 200 км в едната посока и заредена с ток батерия. Движението из града може да ви е без пари (ако намерите безплатна зарядна станция), а по не толкова дълги маршрути извън града разхода на бензин реално да падне на 2-3 литра, взависимост от разстоянието.

BMW 330e се задвижва от Plug-in хибридна система, която се състои от двулитров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 184 к.с. и с въртящ момент от 300 Нм още при 1350 об/мин, и електромотор с номинална мощност от 55 к.с. и максимална мощност от 113 к.с. Заедно двата агрегата на задвижването развиват системна мощност от 292 к.с. и въртящ момент от 420 Нм. Електромоторът е интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия Steptronic. 

BMW 330e разполага серийно с функцията XtraBoost, която временно повишава системната мощност на Plug-in хибридното задвижване с допълнителни 41 к.с. Тя може бързо да бъде активирана чрез включване на режима Sport. При активиране на функцията XtraBoost бензиновият двигател се подпомага от електромотора и мощността за кратко достига до 292 коня. Иначе режимите на шофиране са три - Sport, Hybrid и Electric, като режимът по подразбиране е хибридния.

BMW 3 Series Touring xDrive30e ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а максималната му скорост е 225 км/ч. В електрически режим хибридното комби може да се движи със скорост до 140 км/ч. Задната седалка може да бъде сгъната за секунди с натискане на бутон и вместимостта на багажника се увеличава повече от три пъти.

Благодарение на иновативните релси срещу плъзгане на дъното вещите и торбите няма да се лашкат отзад. Релсите се издигат автоматично при потегляне и фиксират багажа. Капакът на багажника се отваря и затваря безконтактно с леко движение на крака под задната броня.

Освен, че разполага с безшумен електромотор и тих бензинов двигател, комбито допълнително е снабдено с акустични стъкла на предните прозорци. По този начин е намален до минимума и шума, идващ отвън.

Прочутите интелигентните асистиращи системи на баварците като асистента за шофиране Professional и за паркиране позволяват частично автоматизирано шофиране. В допълнение към активния контрол на скоростта с функция Stop&Go (предупреждение за удар, пешеходци) до 210 км/ч може да разчитате и на компютърен помощник за завиване и водене на колата в лентата.

Серийното оборудване дава възможност за предварителна климатизация на салона. При него енергията на батерията се използва и за стационарно отопление. При ниски външни температури интериорът може да бъде затоплен или изстуден преди потегляне дори и при нисък заряд на батерията.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене