Много се говори за въздействието на бензина и дизела върху човешкото здраве, но има друг източник на замърсяване, който е много по-опасен от вредните газове. Независимо дали карате кола с двигател с вътрешно горене или електрическо превозно средство. Всички автомобили имат гуми и тяхното триене с пътя създават фини прахови частици частици (PM2,5), които са с 1000 пъти по-голямо количество и по-лоши за хората от емисиите на вредните газове, произвеждани от дизеловите и безниновите мотори.
Тези нови данни бяха публикувани от Emission Analytics, компания, която се занимава с всички видове измервания на емисиите от превозни средства. Експертите на компанията доказват, че 4 автомобилни гуми произвеждат 5,8 грама прахови частици на километър, в сравнение с 4,5 милиграма вредни газове, излизащи от изпускателната система на среден бензинов или дизелов двигател.
Експертите от Emission Analytics посочват, че замърсяването от търкалянето на гумите по асфалта се увеличава, ако не са достатъчно напомпани.
Вредните частици от гумите, а също и от спирачките, са много сериозен и нарастващ екологичен проблем, който се задълбочава от нарастващата популярност на големите и тежки превозни средства като SUV автомобилите и нарастващото търсене на електрическите коли, които са по-тежки от стандартните возила заради техните батерии.
Замърсяването с износване на гумите на автомобила е напълно нерегулирано, за разлика от емисиите на отработени газове, които бързо се намаляват от производителите на автомобили благодарение на натиска върху тях от европейските стандарти за емисии.
Фините прахови частици са отговорни за засилването на алергиите, асматични пристъпи, дихателни смущения, ракът на белия дроб, както и за увеличен риск от възпаление на средното ухо при децата. Освен това се предполага, че те имат въздействие върху заболяванията на сърцето и сърдечните инфаркти. Колкото по-малки са частиците, толкова по-дълбоко проникват те в белите дробове на човека. Такива частици могат да бъдат многократно по-вредни от обикновения цигарен дим или въглеродния диоксид.
Коментари (0)
Вашият коментар