Уан Пейю, която феновете наричат „майстор Ю“, е представител на по-младото поколение изпълнители на Пекинска опера. Едва на 39 години, Уан става първокласен актьор от национално равнище. Според нея по света има само два типа хора. Едни, които харесват Пекинската опера, и други, които не знаят, че я харесват. Мнозина считат, че пекинската опера може да бъде оценена и разбрана само от възрастни хора. В света на младите думата пекинска опера не се среща, но майстор Ю вярва, че това може да се промени и операта да се превърне в тенденция сред младото поколение, съобщава Радио Китай.
На сцената тя играе ролята на император, генерал и герой и удивява публиката; извън сцената тя е модерна жена и популярна сред младите фенове като идол на Пекинската опера. В оперните кръгове тя естествено е добре позната героиня, която още на 15-годишна възраст печели похвала от майстора на Пекинската опера Мей Баодзю. Преди да навърши 20 години Уан Пейю спечелва всички големи награди от различни конкурси по Пекинска опера, а на 25 години става заместник на Шанхайската пекинска оперна трупа.
Зад успеха ѝ се крие нейната любов и упоритост към пекинската опера, което ѝ позволява да разпространява това музикално изкуство повече от 20 години.
За Уан Пейю Пекинската опера е модерна, защото традиционните класики също са били модерни навремето. Уан Пейю каза, използвайки най-простите думи, че се опитва да разпространява операта по начин, който да позволи на всеки човек да я разбере. Това популяризиране може да бъде дълбоко или повърхностно. Необходимо е да се интегрират забавленията, историите, уменията и изкуството заедно, така че всеки да може бързо да го възприеме.
Днес тя твърдо решава да популяризира пекинската опера сред по-младото поколение. „Пекинската опера е много красива. Някога това е било "поп музика", изпълнявана по улиците. Искам повече хора да се влюбят в нея“. За да популяризира операта, Уан Пейю провежда концерти в цялата страна, позволявайки на публиката да разбере пекинската опера за 90 минути.
Уан Пейю има многобройни млади почитатели заради уникалния си характер. Живеейки в Шанхай, Уан Пейю е приела много модерни елементи, които дълбоко повлияват на нейните сценични изяви и живота ѝ. Тя следва стила на модните икони, и обича да се занимава с фотография, йога, голф, чайна церемония и др.
Към момента Уан Пейю има 2 милиона фенове в китайската социална платформа Weibo.
Някои хора казват, че Уан Пейю е станала популярна, но пекинската опера не. В театрите в цялата страна сред публиката все още преобладават възрастните хора.
В Weibo тя е любимата на всички „майстор Ю“, служи си добре с интернет езика и записва видеоклипове, които сега са популярни. В социалните мрежи често разговаря с феновете си за неща, свързани с пекинската опера и разкрива много малко от личните си емоции. Разхождайки се по улиците на Шанхай, Уан Пейю не носи шапка или слънчеви очила. Пешеходците често обръщат главите си назад и прошепват: „Това е пекинската оперна певица, нали?“
„Всички все още уважават актьорите от Пекинската опера. Ще се доближат и ще ти кимнат много любезно. Това е нормално. Просто много хора те познават, и какво от това?"
Това усещане за близост и дистанция позволява на „майстор Ю“ да бъде Уан Пейю, която „не е много популярна, а сравнително популярна“.
„Аз лично бих искала да съм прозорец към изкуството на пекинската опера.“ Тя не отказва да бъде идол, но не иска любовта на младата публика да е изцяло върху личността ѝ.
„Изкуството на пекинската опера се развива повече от 200 години. Има толкова много майстори от миналите поколения и са предадени толкова много ценни пиеси, жанрове и добри умения. Въпреки това, един проблем, с който се сблъскаме е, че пекинската опера е майсторско изкуство и трябва да бъде предавано от хората".
Уан Пейю се включва в телевизионна програма „Квинтесенцията на китайската култура“, съвместно организирана от отдела за пропаганда на ЦК на Комунистическата младежка лига и китайската известна платформа Тикток.
Всеки може да харесва Пекинската опера по различни причини и да намери своя емоционален резонанс в операта. Но най-напред, трябва да има такъв човек, който да донесе пекинската опера при вас.
Разпространяването на Пекинската опера чрез шоута, Тикток, Weibo и акомпанимент с китара към операта, тези иновации не могат да бъдат приети от всички. Някои хора я питат: „Ако продължите да правите това, няма ли Пекинската опера да изгуби автентичността си?“
„Всъщност иновациите, които направих, не са нищо повече от иновации в комуникационните методи. Казваме, че Пекинската опера е стилизирано изкуство с много неизменни елементи. Можете да преминете през границата и да научите, но когато се върнете на сцената, все пак трябва да пеете по оригинален начин“ .
В края на 2017 г. Уан Пейю записва благотворително шоу, в което учи група деца от трети и четвърти клас да пеят Пекинска опера.
На тази възраст децата са най-палави. Почти през цялото време за три дни Уан Пейю има главоболие. Въпреки това успява да научи децата да изпълнят операта. На сцената едно малко момче, което по принцип било от най-палавите, каза:
„От самото начало чувствах, че Пекинската опера не е интересна. Това е нещо, което се харесва от баба ми и дядо ми. Обаче за тези три дни се влюбих се в нея. Сега тайно съм решил, че искам да я науча добре в бъдеще и да професионален актьор“. Това разчувства Уан Пейю.
Първоначалното намерение на Уан с популяризирането на Пекинската опера сред децата е да ги накара да видят красотата на изкуството и един ден да станат почитатели на операта и посещават театрите.
Неволно обаче тя не само посява семената на Пекинската опера, но успява да вкорени изкуството в сърцата на децата.
„Пекинската опера е квинтесенцията на нашата култура. Хората, които могат да пеят Пекинска опера, са велики“.
От наследник до разпространител на изкуството, идентичността на Уан Пейю изглежда непрекъснато се променя, но изглежда, че винаги е била такава.
„В живота също ще срещнеш много повратни моменти. След 30-годишна възраст започнах да разбирам повече неща. Знам, че човек трябва да има голямо сърце и да бъде широко скроен. Само в обикновения живот можеш да усетиш най-истинските неща. Това е моето мнение за пеенето на Пекинска опера. Само в обикновените дни мога да чувствам най-истинските неща. Това е моето все по-дълбоко разбиране за изкуството на пекинската опера“ .
Коментари (0)
Вашият коментар