Мнозина шофьори си мислят, че ако си купят черна кола температурата в салона през лятото ще е по-висока, защото ще привлича повече слънчевите лъчи. За това и в страните, където е много горещо (например в Близкия изток) на почит са белите джипове и лимузини. Германските специалисти от автомобилния клуб ADAC обаче опровергават това. Те твърдят, че цвета на колата не влияяе на развитието на топлината вътре в купето.
Специалистите също така откриват, че леко открехнатите странични прозорци на паркинга също не промянат съществено температурата в салона. При 28 градуса навън градусите в превозното средство достигат бързо заплашителни нива. Ако прозорците остават затворени, вътре става 38 градуса след 10 минути и 45 градуса след 20 минути. Ако двата прозореца на предните врати са леко отворени, стойностите са съответно 36 и 42 градуса (след 10 и 20 минути). След един час на горещото слънце температурата в колата се повишава дори над 50 градуса.
Топлоизолационното стъкло или затъмнените прозорци също имат малък ефект. Това е така, защото зоните на прозорците имат голяма площ. Техният размер, ъгълът на падане на слънцето и цветът на интериора силно влияят на жегата в купето.
Много шофьори смятат, че са добре защитени от ултравиолетовите лъчи зад прозорците на автомобилите си. Това е вярно само отчасти. Предното стъкло предпазва от UV-A и UV-B радиация. Страничните прозорци обаче пропускат UV-A лъчение, което може да причини преждевременно стареене на кожата или в най-лошия случай рак на кожата.
Коментари (0)
Вашият коментар